Canon of beauty in Asia

17:19



Duże Oczy
(Azja)
Zacznę chyba od najistotniejszej rzeczy, czyli dużych oczu. Są oznaką młodości, dlatego ten trend zyskuje popularność nawet w Europie. Powstaje coraz więcej stron internetowych, której oferują nam ogromny wybór soczewek: od wyciągających jedynie głębie koloru lub nadających lekką, czarną obwódkę do lalkowych (czyli o dużych rozmiarach), zdobionych postaciami z bajek, a nawet halloweenowych.  Coraz więcej modelek (nawet jeśli prezentują ubrania, które z makijażem mało wspólnego mają) używa tego triku, a ich oczy wydają się od razu większe i ciekawsze. Brutalniejszą wersją jest nacięcie zewnętrznego kącika oka, aby je wydłużyć i powiększyć. Soczewki są również o mocy zerowej, także każdy może nosić je bez obaw.  Jeśli ktoś z Was chce zafundować sobie niestandardowy look, może znaleźć je  w takich sklepach jak http://www.lenscircle.com/   i  http://www.uniqso.com/ lub http://www.pinkyparadise.com/.



Jasna Cera
(Azja)
Azjaci (szczególnie w Korei) mają lekkiego świra na tym punkcie (nie chcę nikogo urazić). Unikanie promieni słonecznych jest dla nich czymś normalnym. Gdy słońce przygrzewa, można spotkać osoby okryte ubraniem całkowicie (długie spodnie, buty, kurtka, rękawiczki, kapelusz, okulary) – wolę nie myśleć, jak ciężko musi być wytrzymać w takim wdzianku. Produkowane są parasolki ze specjalnymi podszewkami chroniącymi przed promieniami, a nawet maski zasłaniające twarz. Spowodowane jest to faktem, że kiedyś osoby ciężko pracujące (np. na plantacjach) były opalone. Dlatego przyjęło się, że jasna cera świadczy o wyższym statusie społecznym, młodym wyglądzie i delikatności. Z resztą nawet w Europie wszystkie księżniczki były blade.  Oczywiście znalazło się również rozwiązanie w postaci kremu rozjaśniającego, nawet o kilka odcieni, przez co często można dostrzec różne wpadki: rozjaśnione kremem twarz i ręce, a odsłonięta bluzka ukazuje ciemniejsza skórę na szyi. W Chinach można zaobserwować, że nawet żyły wystające spod jasnej cery są odbierane jako piękne. Jeśli kogoś interesuje taki specyfik zapraszam tutaj: klik, klik lub klik. Jeśli chcemy tylko chwilowego efektu, można użyć jasnego kremu bb z funkcją rozjaśniania: klik.



V-line
(Korea i Japonia)
…Czyli dla niewtajemniczonych: trójkątny kształt podbródka, przypominający  literę „V”. Pożądany jest zarówno w Japonii jak i w Korei, ale to w tym drugim państwie zalicza się jako totalny must  have. Kobiety decydują się na operacje, które są dość brutalne (piłowanie kości). Można uzyskać ten efekt również masażami, ale jest delikatniejszy i trudniejszy do wypracowania.


Podwójna Powieka (Azja)
Podwójna powieka to marzenie nie tylko każdego Koreańczyka, ale niemal każdego mieszkańca skośnookiej Azji. Jest to najczęściej wykonywany zabieg plastyczny w tamtych stronach. Córki często proszą o taki prezent na urodziny, nikt nie widzi w tym niczego nadzwyczajnego.  Można spotkać (szczególnie w Japonii) specjalne tasiemki, dzięki którym podkleja się powiekę dla uzyskania takiego efektu. Znalazłam je dla Was na ebay: klik

Aegyo sal (Korea)
Jest to niewielki wałek skóry tuż pod oczami. Jedni się z tym rodzą, resztę czeka operacja. Występuje głównie w Korei i tamtejsze firmy kosmetyczne mają w ofercie specjalne kredki uwydatniające aegyo sal. Zaznacza się ciemną, matową kredką cienką linię w miejscu powstania wałeczka, zaś jasną kredką (często z rozświetlającymi drobinkami) rysuje się nad ciemną, blisko oka. Próbowałam, chociaż tego wcale nie posiadam jako Europejka i przy właściwym ustawieniu się do zdjęcia wygląda jakby naprawdę miało się te wałeczki. Jednak na żywo skuteczność jest niewielka, ale taki makijaż powiększa oko i wygląda naprawdę ładnie. Wyszukałam dla Was te kosmetyki, gdyby ktoś był zainteresowany: klik i klik.


Długi, szczupły nos (Azja)
Wschodni mieszkańcy mają często małe, płaskie nosy, a te z kanonu ich piękna wyglądają zupełnie inaczej. Starają się je optycznie wydłużyć przez rysowanie rozświetlonej kreski wzdłuż nosa lub kombinowanie z odcieniami podkładu, aby nos wyszczuplić. Jeśli natura poskąpi im upragnionego nosa w dużej mierze, decydują się na operacje.


Brwi (Korea i ulzzang)
Tak więc Azjaci starają się mieć proste brwi, mogą być grubsze, chudsze, w zależności od tego czy się je cieniuje. Koreańczycy z natury mają rzadkie brwi o ciemnej barwie. W Japonii zaobserwowałam to bardziej w tylu ulzzang, reszta wybiera dowolność (można spotkać nawet kolorowe!).


Usta powinny być wąskie, ale pełne. Często da się uzyskać taki efekt makijażem.


Figura (Azja)
Kobieta powinna być drobna, szczupła, co utożsamia się z poczuciem delikatności i wzbudza opiekuńczość. Figurę można też określić literą „S”, czyli duże piersi, smukła talia, ładny tyłek. Jest to szczególnie widoczne w mandze i anime, przez co często mnie denerwuje. Spotkanie grubszej postaci to po prostu rzadkość. Bardzo pożądane są też długie nogi, więc nagminnie spotyka się w internecie np. rozciągnięte w programach zdjęcia, aby nogi wydawały się dłuższe.



Najbardziej podoba mi się kanon japoński, uatrakcyjnia osoby często nie wymagając żadnych operacji lub tylko małych, bezinwazyjnych poprawek (właściwie podobnie jak w naszych krajach). Korea jest dużo bardziej radykalna, osoby mniej urodziwe mają problem w znalezieniu pracy. Inspiracje do takiego, a nie innego wyglądu zakorzenione są w kulturze od dawna i nie jesteśmy w stanie tego zmienić. Azjaci chcą wyglądać młodo, świeżo, delikatnie - duże oczy jak u dzieci, jasna cera, a jednocześnie mocniejsze rysy i ciekawe stroje. Widzę też podobieństwo w lalkach np. dollfie oraz gejszach, gdy mówimy już o typowym perfekcjonizmie.


Tym wpisem chciałam pokazać, czym różni się kanon piękna w Azji od Europy oraz jak dużo osób decyduje się tam na operacje plastyczne, jak wiele warstw kosmetyków muszą zaaplikować, aby wyjść z domu. Dlatego nie warto się przejmować ani zadręczać widząc piękne zdjęcia w internecie i porównując je do siebie – to często iluzja.

{Wszystkie zdjęcia użyte w notce pochodzą ze strony weheartit.com.
Żaden sklep mnie nie sponsoruje, wyszukałam kosmetyki
na własną rękę w internecie. Pozdrawiam, Anu.
}

You Might Also Like

51 komentarze

  1. Świetny post :)
    Ładne są bardzo azjatyckie oczy c:
    Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne oczy :3

    http://ja-pamietnik-i-opowiadania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis. Jestem tu pierwszy raz, ale na pewno będę wpadać częściej.
    Obserwuję :)

    -------------------
    mino-shi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo wyczerpująca i dokładna notka :)

    kisadeart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam te oczy :) u drobną figurę

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo zaciekawił mnie ten post. Zazdroszczę im tej figury :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo podobają mi się takie oczy sam bym takie chciała :)))
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałam wszystko, i to był bardzo ciekawy post! Świetnie piszesz :) Ludzie w tamtych krajach muszą się nieźle namęczyć i napracować, żeby być ''ładnymi'' ;) Pozdrawiam!

    ♥ JULIA BLOG – Nowy Post &Porady Fotograficzne i ROZDANIE KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny post, naprawdę mnie zainteresowałaś :)
    Obserwuje i zapraszam
    http://jtere.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. powiem Ci, że nie interesuję się tym, ale post przeczytałam z zaciekawieniem :)
    ♡ paaula-fotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. kanony piękna ciekawe i trochę tym dziewczynom/kobietom współczuję jak muszą się tak często poddawać operacjom :/

    OdpowiedzUsuń
  12. super post :) ja chce te soczewki! super :):):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fascynuje mnie wszystko co Azjatyckie, a ten post jest świetny! Zostaje z Tobą na dłuzej i dodaje sie do obserwatorów! :)

    Pozdrawiam! ♥
    ♡❀ imagine-yuki.blogspot.com ❀♡

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post! Japonia to bardzo ciekawy kraj :) a ich mieszkańcy są niesamowicie urokliwi!
    obserwacja za obserwację?
    Recenzje Anzu [klik]

    OdpowiedzUsuń
  15. Very lovely post dear!
    Thanks for visiting my blog
    I'm now following you, kindly follow back
    www.dimplekhadi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny post :3
    http://mydreamisbeyourdream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy post, wielu rzeczy nie wiedzialam
    Obserwuje :) licze na to samo
    bizzlesbab.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawy post. Ja jestem zachwycona uroda Azjatek, moglabym sie na nie patrzec caly czas :).

    OdpowiedzUsuń
  19. świetny, interesujący post! Na prawdę, czytałam z dużym zainteresowaniem. Kobietki są piękne. Do mnie w szczególności przemawiają te piękne duże oczy *.* chociaż usta też się spodobały. Spróbuje na mnie taki efekt :D dziękuję za ten kreatywny post kochana

    OdpowiedzUsuń
  20. Azjatki są urocze takie drobne i filigranowe :) ale takie soczewki większości polek by nie pasowały :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja mam bardzo bladą cerę :)
    paulan01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Notka mnie zachwyca tyle ciekawych rzeczy w jednym miejscu no ale mniejsza.
    Jeśli chodzi o cerę to mam bladą jej wadą jest to, ze ma słoność do zanieczyszczeń i przebarwień..
    +Obserwuje blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  23. Great post and great photos. Love it. I follow you, could you follow back, dear, pls. Kiss

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Uroda koreanek jest niekwestionowana.

    OdpowiedzUsuń
  25. Mimo,że niezbyt interesuje sie japońą,koreą i azją twój blog mi sie spodobał! :)
    Obserwuje a ponieważ sama zaproponowalas obeserwacje za obserwacje mam nadzieje na uczciwy rewanż:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie take--you.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ach, wyglądają świetnie, ale jak dla mnie za dużo w tym sztuczności. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jejku ile tych rzeczy :o
    Nie wiem jak można chcieć aż tak sięz mieniać :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajny przydatny post, sama mam jedna koleżankę z Korei i ona bardzo podkreśała swoje azjatyckie walory, oczy maja niesamowicie.

    Zapraszam do mnie na www.lap-stajla.blogspot.com, u mnie post o wełnianych swetrach.

    OdpowiedzUsuń
  29. O nacinaniu kącików oczu jeszcze nie słyszałam, trochę straszne. Ogólnie podoba mi się uroda Azjatek :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Mi się podobają ich oczy:)
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Super post, też uwielbiam alternatywny styl :) oczywiście obowiązkowo obserwuję! Dziękuję za cudowny komentarz na moim blogu, bardzo to doceniam. A włosy najpierw rozjaśniałam potem nakładałam toner La Riche (aktualnie kolor Cerise i Violet). Mam o farbowaniu dwa krótkie posty, ale zamierzam też nagrać tutorial na You Tube ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w takim razie biegne na twojego bloga, aby je przeczytać! Patrzę zawsze na stylizacje jaki tworzysz, rozpoznaje czasami ubrania, które sama gdzieś widziałam. Jak pomyśle, że żyje gdzieś ktoś podobny (chociaż odrobinę) do mnie, robi się tak miło. ♡

      Usuń
  32. Bardzo fajny post! Bardzo podoba mi się taki styl!:)


    http://freshisyummy.blogspot.com/2015/02/this-side-of-paradise.html

    OdpowiedzUsuń
  33. Zdecydowanie wolę ich ideał piękna niż tego, jaki ma spora grupa ludzi w Polsce : spalona skóra, doczepiane włosy, tipsy i same inne okropności.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja tam uwielbiam mangę,anime i ich "kanony piękna"aczkolwiek myślę, że operacje są zbędne-ich rysy twarzy są tak urocze.Niestety jest tak jak napisałaś-nie wyjdą bez brzydko mówiąc "tapety"z domu..

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciekawy post :) Dużo dowiedziałam się o kulturze Japońskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  36. bardzo ciekawy blog! obserwuję i liczę na to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetnie przygotowany post i widać, że naprawdę sporo czasu poświęciłaś, aby dopracować najmniejszy detal. Można się sporo dowiedzieć. Bardzo lubię, gdy ludzie na blogach dzielą się swoimi zainteresowaniami :)
    Blog dodaję do obserwowanych.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  38. ma soczewki w pinkiparadise, ale normalnego rozmiaru , za to postawiłam na kolor niebieski - ja mam brązowe oczy
    te duże soczewki są fajne, jednak podobno nie da się ich nosić długo, ale faktycznie efekt jest bardzo ładny - wielkich oczu jak u lalki
    azjatki są ogólnie ładne
    pewnie, że możemy obserwować, ja już
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo ciekawy post :3
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Azjatki są tak szczuplutkie, że aż zazdroszczę im tej filigranowej figury :)
    Kocie oczy pomalowane na zielono są fantastyczne <3
    pozdrowionka :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  41. Azjaci są w ogóle ciekawi pod względem wszelkich kanonów ;) Circle lens nie są do końca dla wszystkich, bo jak ktoś nigdy nie nosił zwykłych kontaktów, może sobie nimi zrobić krzywdę. O wszystkich tych rzeczach i zabiegach słyszałam i zastanawiam się, czy taki zwykły polski szaraczek dałby radę np. masażami zrobić się na Azjatę :D

    OdpowiedzUsuń
  42. nice :D te Azjatki są piękne :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Łaaaał, Azjatki wg. mnie są bardzo ładne, takie urocze i młodo wyglądające, a przy tym baardzo dziewczęce.
    Zapraszam na mojego bloga, obs. za obs.?♥

    OdpowiedzUsuń
  44. Wow.! Zawsze mi się podobała uroda azjatek, ale czytając ile operacji plastycznych one przechodzą zaczęłam się bać... Ja bym się nie dała pokroić XD
    Pozdrawiam cieplutko ;x
    http://blue-almonds897.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. ale cudne oczęta i ta nieskazitelna cera! :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Też uważam, że kobieta powinna być drobna i szczupła :))
    zaobserwowałam i zapraszam do siebie http://nataliexbrunette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. Japonki są piękne! Kolega jak był w Japonii to opowiadał że dostawał oczopląsu ;) Ciężko się zorientować ile mają lat bo wyglądają baaardzo młodo i świeżo!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. ♥ Zostaw adres bloga, a się odwdzięczę.

Popular Posts

Like us on Facebook

recent posts