MISJA IDEALNA SZAFA: UPORZĄDKUJ SWOJĄ GARDEROBĘ

21:30

Czy posiadanie uporządkowanej garderoby jest marzeniem osiągalnym? Od czego zacząć porządki w szafie? Jak poselekcjonować ubrania oraz pozbyć się tych zbytecznych?

Jeśli odczuwasz chaos wśród swoich ubrań i dodatków, ten post jest dla Ciebie. Uporządkuj swoją przestrzeń, a zyska na tym twój styl oraz portfel.

Warto zacząć od określenia swojego stylu lub przybliżenia tego w co lubimy się ubierać. Pomóc nam w tym może tworzenie boardów/kolekcji z inspiracjami oraz zbieranie zdjęć stylizacji, które wpisują się w nasz gust i wyznaczają to co chcielibyśmy nosić. Możemy tworzyć na komputerze foldery i zapisywać tam zdjęcia lub zostawić je w sferze wirtualnej. Skorzystać np. z wehearit, gdzie można zbierać "zaserduszkowane" (domyślnie: opcja polubienia) zdjęcia oraz tworzyć z nich kolekcje. Wszystko zależy od naszego pomysłu i tego jak chcemy segregować nasze rzeczy. To świetna inspiracja w chwilach zwątpienia czy też dni, gdy nie mamy pojęcia co na siebie włożyć. Ja głównie robię kolekcje mieszając wszystkie elementy garderoby, dodaję też zdjęcia makijaży i mam wtedy pełny obraz tego co podoba mi się w danym momencie i czym chciałabym urozmaicić moje kreacje. Czasem nie są potrzebne drastyczne zmiany, jeśli dobrze czujemy się w naszych obecnych ubraniach i akcesoriach. Wystarczy dołożyć kilka dodatków, które odświeżą nasze outfity i wprowadzą powiew świeżości w codzienny wygląd lub dać szansę jakiemuś nowemu kolorowi wkraść się w nasze łaski.

Miej pod ręką kartkę i długopis. Notuj rzeczy, których według ciebie brakuje do dopełnienia stylizacji. Dzięki temu zyskasz wishlistę, którą będziesz mogła wypełnić krok po kroku i nie rozproszysz się na zakupach, aby znowu nie utonąć pod liczbą nowo zakupionych, nietrafionych ubrań.
Postaw sobie kilka jasnych zasad:
> Nie zatrzymuj zniszczonych ubrań: po to decydujesz się na porządki, aby je wykluczyć.
> Nie zatrzymuj nowych ubrań, których nigdy nie nałożyłaś.
> Jeśli nie nałożyłaś czegoś przez rok, nie łudź się, że stanie się to w przyszłości.
> Jeśli źle czujesz się w jakieś barwie, zrezygnuj z ubrań w tym odcieniu.
> To samo dotyczy fasonów: jeśli źle się w jakimś czujesz lub nie pasuje do twojej sylwetki to pozbądź się ubrań o tym kroju i nie myśl, że szkoda. Najprawdopodobniej przewiszą w szafie, dalej będąc nienoszone i zabiorą tylko miejsce, które mogłabyś zagospodarować w inny sposób.

Najtrudniejsze zadanie: segregacja. Jak się z tym uporać?
> Sprawdź kondycję swoich ubrań.
> Zrób przymiarki.
> Wybierz swoje ulubione rzeczy.
> Bądź krytyczna.
> Podziel swoje ubrania na trzy grupy: te, które zostają; te, których nie nosiłaś (nietrafiony zakup, wyszły z mody, zaczęłaś ubierać się inaczej, nie pasują rozmiarem, są zniszczone itp.) oraz te, nad którymi się wahasz (nakładałaś je kilka razy w roku, ale nie często).
> Pierwsza grupa ląduje w twojej szafie, druga z niej ucieka, a rzeczy z trzeciej mają szansę awansować lub rozstaniesz się z nimi.

NIE IDŹ NA ŁATWIZNĘ. Sumiennie i dokładnie poskładaj wszystkie ubrania, aby leżały równo na półkach. Wieszaki zawsze zawieszaj w jednym kierunku. Pamiętaj też, że swetry lepiej układać, aniżeli wieszać: inaczej stracą fason. W organizacji szafy mogą pomóc Ci także pudła i pojemniki. Nie wyrzucaj pudełek po butach, ponieważ świetnie mogą się nadać do uporządkowania torebek. Rzeczy, co do których nie jesteś pewna, włóż do dużego pudła/kartonu. Dzięki temu mimo, że nakładasz te ubrania sporadycznie, zostaną w twojej szafie oraz przekonasz się czy są ci niezbędne, czy chociaż raz sięgnęłaś po jakąś rzecz stamtąd. Dobrym pomysłem jest również posiadanie stelaża do zawieszania ubrań: w ramach ozdoby, inspiracji, cieszenia oka czy też czegoś znacznie praktyczniejszego. Możesz wtedy przygotować zestaw outfitów na kilka najbliższych dni. Gdy będziesz na nie patrzeć, łatwo możesz wpaść na pomysł kolejnego lub modyfikacji poprzedniego.


Ubrania możesz sortować kolorami lub zgodnie z ich przeznaczeniem. Dzięki temu zyskasz ładny i bardziej schematyczny wygląd w garderobie.


Trik! Zadbaj o zapach. Świetnie nadadzą się do tego woreczki zapachowe i mydełka.

******
Jak wygląda wnętrze waszej szafy? Dbacie o porządek? Lubicie segregować ubrania czy raczej nie przywiązujecie do tego zbyt dużej wagi?



You Might Also Like

25 komentarze

  1. Ja nie bardzo lubię sprzątać w szafie, ale czasami trzeba zrobić porządki i powyrzucać w czym się nie chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka dni temu zrobiłam takie porządki. Wywaliłam 4 worki z ubraniami :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny wpis, jako tako trzymam się porządku w szafie, jednak znalazłoby się parę rzeczy, które można by było wyrzucić. Chyba w najbliższym czasie wezmę się za takie mocne porządki!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. W mojej szafie narazie panuje artystyczny nielad:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujący i bardzo praktyczny post :-)Ja lubię bardzo segregować ubrania w swojej szafie i bez żalu oddaję to czego nie noszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie w szafie przydałby się porządek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja bardzo często robię porządki w mojej szafie z ubraniami, bo uwielbiam, kiedy wszystko ma swoje miejsce. :)
    ohmylifex

    OdpowiedzUsuń
  8. przydatny i pomocny każdemu post:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio pozbyłam się zniszczonych już rzeczy. Póki co jestem na etapie "co zrobić z rzeczami które rzadko/w ogóle nie noszę" - jednak trochę szkoda mi ich wyrzucać, ale będę musiała do tego dojrzeć w końcu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja akurat kilka dni temu gruntownie posprzątałam swoją szafę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym mieć kiedyś osobny pokój z garderobą, ale na razie muszę zadowolić się dużą szafą :p Czasem ciężko jest w niej posprzątać, ale staram się robić to co jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Osobiście porządki robię co kilka miesięcy, jestem w wieku że mój styl jeszcze delikatnie się zmienia. Dlatego moja szafa, również przechodzi metamorfozy co jakiś czas
    Pozdrawiam, Madda

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja akurat kilka dni temu robiłam porządku w mojej szafie i mam 2 worki nie potrzebnych ubrań :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja chyba nigdy nie będę mieć uporządkowanej garderoby:) mam za dużo rzeczy i ciężko się mi z nimi rozstać:)

    OdpowiedzUsuń
  15. ahh, this is exactly the style that i like the most <3

    sure we can follow each other:) just followed you (#244), now it's your turn!

    OdpowiedzUsuń
  16. Amazing post! I follow you, I hope you will follow me back ♥
    https://marized.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsuń
  17. Hola guapa te acabo de leer en mi blog no encuentro donde seguirte por GFC. Te espero de nuevo en el blog.
    Besos!

    OdpowiedzUsuń
  18. Hola guapa te acabo de leer en mi blog no encuentro donde seguirte por GFC. Te espero de nuevo en el blog.
    Besos!

    OdpowiedzUsuń
  19. Hi! Some very inspiring photos! Greetings!

    http://elazuldevanessa.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  20. Swoją szafę porządkuje regularnie - gdyby zaistniał tam jakikolwiek nieład z pewnością przestałabym się w niej odnajdywać! :D
    PS. Czy mogłabym Cię prosić o KLIK tutaj? Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  21. Nice post. Now I´m following you too

    http://www.blackdressinspiration.com

    OdpowiedzUsuń
  22. These closet isnpo is amazing :-*

    Melanie / www.goldzeitblog.de

    OdpowiedzUsuń

Thanks for visiting my blog! You are welcome to leave a comment and if you like my blog, follow it - I will follow you back. ♥

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga! Zachęcam do zostawienia komentarza, motywuje mnie to do dalszego pisania. Jeśli spodobał ci się mój blog, zaobserwuj - odwdzięczę się. ♥

Popular Posts

Follow me on Instagram

recent posts